MIJN

BRAND

STORY

In oktober 2013 kwam ik als freelancer in de mediasector terecht als redacteur. De eerste jaren van mijn carrière ontfermde ik me voornamelijk over uitvoerend creatief werk. Research doen, mensen interviewen, artikels schrijven, fotoreportages maken, sociale media posts voorbereiden, creatieve concepten uitwerken, etc. Gaandeweg kwam ik in de journalistiek terecht, zo werkte ik o.a. voor HLN.BE en GINspired magazine.

Intussen schoolde ik me bij in strategische communicatie, grafisch ontwerp, copywriting en sociale media consulting. Ik was een echte duizendpoot, maar het frustreerde me enorm dat het plaatje niet klopte. Ik stelde me regelmatig de kritische vraag 'Wat doe ik nu eigenlijk concreet?' Ik deed veel, maar voelde me nergens 'expert' in. Ook bleef ik het gevoel te hebben dat het journalistieke enerzijds en strategische content marketing anderzijds botste en dat ik echt moest kiezen. 

Hoe hard ik ook hoopte dat de puzzel zou samenvallen, dat moment kwam er niet. En kiezen was op dat moment heel lastig. Ik bleef de twee dus combineren. De ene dag zat ik op de redactie als journalist en de andere dag ontfermde ik me over de content marketing van commerciële bedrijven.

 

Het schrijven van artikels, maken van fotoreportages, voorbereiden van posts voor sociale media. Toen wist ik immers nog niet dat dit de basis zou vormen voor mijn succes vandaag.

 

 

Ook mijn journalistieke opdrachten blijf ik met veel gedrevenheid uitvoeren. Actualiteit boeit me enorm en mijn journalistieke skills zijn doorslaggevend in dit ganse verhaal, daarmee maak ik het verschil. 

"Jarenlang vocht ik tegen de toen eeuwige struggle: informerende journalistiek of content marketing voor commerciële bedrijven. Nu ik storytelling kan integreren in de contentstrategie van commerciële bedrijven, valt alles als een puzzel in elkaar. Wat ik hoopte dat ooit zou gebeuren, is nu werkelijkheid geworden."

Als ondernemer wil ik met LEVEL UP Publishing ieder traject bijzonder maken en het beste in bedrijven naar boven halen. Hoewel ik gezegend ben met een aantal grote bedrijven als klant, ligt mijn focus even goed op branding voor kmo's, start-ups, eenmanszaken en individuen. Ook iedere expert die authenticiteit wil claimen en zijn/haar expertenstatus wil verhogen, kan dus bij mij terecht. In dat geval werken we samen aan een sterke personal branding. 

 

Ik ga de uitdaging aan om op een efficiënte manier te connecten met jouw doelgroep: zowel online als offline. Want ik geloof dat ook print op een sterke terugkeer kan rekenen.

 

Eindelijk heb ik het antwoord op die ene vraag "Wat doe ik nu concreet?" Wel, dit

 

Geen agency en dus ook geen torenhoge kosten en verschillende contactpersonen. Wel één contactpersoon, snelle respons, een grote betrokkenheid en dus ook flexibiliteit in het opvolgen van jouw projecten.

Ik deelde mijn verhaal en sta te popelen dat van jou te delen. Laten we er samen iets mooi van maken.

Vanuit mijn nieuwsgierige persoonlijkheid, achtergrond als journalist en expertise in content marketing vind ik dat er nog steeds te veel traditionele boodschappen worden gedeeld en er te weinig wordt ingezet op het verspreiden van branded content. Echte authentieke verhalen creëeren een veel grotere impact en op termijn ook meer conversie. 

Met veel passie voor het vak, respect voor eigenheid en een grote portie ambitie integreer ik daarom storytelling in de contentstrategie van bedrijven. Veelal wordt dit toegepast op communicatie via sociale media, toch merk ik ook een forse stijging in de vraag naar magazines en reportages.