Zoeken
  • Femke Brosens

5 redenen om te kiezen voor een branding magazine

Bijgewerkt: 20 jul 2020



Print is niet dood, integendeel. Magazines en zeker branding magazines kennen hun opmars. Afhankelijk van jouw verhaal, producten en/of diensten en de sector waarin je actief bent, kan een magazine een belangrijk onderdeel zijn van jouw contentstrategie.


De consument blijft meer vertrouwen hebben in het gedrukte woord dan wat er op het internet te vinden is."

Waarom je in deze tijden bewust voor een print magazine kan kiezen? Ik geef vijf redenen.


Specifieke content uitlichten


In een magazine kan je relevante informatie bundelen en specifieke content uitlichten die je niet graag in de content overload op blogs en sociale media ziet verdwijnen. Je vraagt de lezer niet langer zelf te selecteren wat hij/zij gaat lezen, je doet dit in zijn/haar plaats.


Boodschap blijft langer hangen


Je kan uitpakken met een aantrekkelijke lay-out en zo op een verrassende manier, die buiten het verwachtingspatroon ligt, indruk maken. Gegarandeerd blijft de boodschap in een magazine langer hangen.


Bewust een aandachtig gelezen door doelpubliek


De lezer kiest zelf wanneer hij/zij jouw magazine gaat lezen en gaat dit veel bewuster doen dan wanneer de content per toeval op het scherm verschijnt. Je bouwt een diepere band op met jouw doelgroep. 


Tastbaar


Meer en meer lezers hebben liever iets tastbaar vast. Ook worden interessante magazines vaak toch ergens weggelegd, waar ze nog opvallen. Zo worden ze vaak ook gelezen door 'passanten'. Ligt een specifiek tijdschrift op het salontafel? Dan wordt het vaak uit nieuwsgierigheid vastgenomen door bezoekers.


Feeling met jouw merk


Dankzij een magazine krijgt de consument meer feeling met jouw bedrijf of merk. Dingen als huisstijl, papiersoort en -dikte, ... het zijn allemaal elementen die zorgen voor een extra vormgeving van jouw merkidentiteit.


Heb je iets aan deze tips en denk je dat anderen er ook iets aan kunnen hebben? Deel dan gerust deze blogpost. Heb jij een vraag voor mij? Ik help je graag verder.