Zoeken
  • Femke Brosens

Welke impact heeft het juiste beeld op jouw verhaal?

Bijgewerkt: 20 jul 2020



Jouw brand story vertellen doe je met emotie én een beeld welke deze emotie illustreert. Het is dus niet alleen belangrijk om een beeld te gebruiken, maar minstens even belangrijk om een sprekend beeld te voorzien dat past binnen jouw huisstijl.


Aantrekken doe je met het juiste beeldmateriaal, overtuigen met een krachtige tekst."

Wanneer visualisatie al tijdens de strategievorming wordt ingezet, is het een krachtig instrument om mensen in beweging te brengen. We verwerken beelden (foto's, infographics, video's, etc.) 60.000 keer sneller dan tekst en onthouden slechts een klein gedeelte van wat we zien of lezen. Bij een combinatie van zien én lezen, blijft er veel meer hangen.


Strategie: prikkelen, genereren en overtuigen


Het eerste wat opvalt is het beeld, dat gaat de aandacht trekken. Als dat beeld interessant genoeg is, wordt de copy gelezen waarmee je jouw doelpubliek kan overtuigen. Beeld heeft dus zeker een cruciale impact op jouw verhaal, onderschat de waarde ervan niet.


Daarom is het belangrijk om op voorhand een uitgebreid plan van aanpak uit te werken waarin duidelijk wordt op welke tone of voice er gecommuniceerd zal worden, welke beelden hierin passen en in welke vorm deze gegoten worden.


Branding shoot


Om deze reden is het ook belangrijk regelmatig een branding shoot te laten doen. Zorg ervoor dat je professionele foto's hebt van jou als ondernemer, eventuele teamleden en ook toffe actiefoto's in het kader van dienstverlening of professionele foto's van producten. 


Heb je iets aan deze tips en denk je dat anderen er ook iets aan kunnen hebben? Deel dan gerust deze blogpost. Heb jij een vraag voor mij? Ik help je graag verder.