Zoeken
  • Femke Brosens

Waarom het belangrijk is een sterk verhaal te vertellen?

Bijgewerkt: 20 jul 2020



Door een authentiek merkverhaal te delen met jouw doelgroep ontstaat er een emotionele band tussen jou en jouw (potentiële) klanten. Klanten binden zich liever aan merken met een duidelijke persoonlijkheid, dit geeft hen een gevoel van vertrouwen. Ook als expert in een specifiek beroep zijn het juist jouw drijfveren, visie, kennis en energie die uniek zijn en waarmee je verschil maakt.


“Iedere ondernemer of expert heeft een verhaal, het is gewoon kwestie het te achterhalen en op punt te zetten".

Durf op zoek te gaan naar jouw verhaal en kernwaarden waarmee je jezelf onderscheid van anderen en kies ervoor om traditionele reclameboodschappen te vervangen door branded content. Dit is content met een bewuste boodschap die bijdraagt aan het merkbewustzijn én het advertentiegevoel bij de ontvanger overstijgt. Door deze boodschap op het juiste moment bij de ontvanger te bezorgen, is deze vorm van content effectiever dan commerciële content of kortweg een traditionele reclameboodschap.


Hoe je op zoek gaat naar jouw verhaal?


(1) Waarom doe je wat je doet? Wat is voor jou belangrijk? Wat maakt jou uniek? Waarin onderscheid jij je van de rest? Waar sta jij écht voor en waar ben je trots op?


(2) Wie heeft er aandeel in jouw verhaal? Wie hielp jou met het vormgeven van jouw idee of de knoop door te hakken er effectief mee aan de slag te gaan? Vergeet hierin jezelf niet.


(3) Ongetwijfeld stond je voor dilemma's en maakte je moeilijke keuzes? Heb je risico's genomen en hoe pakte dit uit? Met welke uitdagingen word je nu voornamelijk geconfronteerd? Durf ook dit een plaats te geven in jouw merkverhaal. Het zegt iets over jouw persoonlijke waarden.


(4) Wees eerlijk: verzin niets en maak je verhaal niet mooier dan het is.


Heb je iets aan deze tips en denk je dat anderen er ook iets aan kunnen hebben? Deel dan gerust deze blogpost. Heb jij een vraag voor mij? Ik help je graag verder.