IMG_5326.JPG

  waarom storytelling?

de basis van een sterk merk

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Verhalen zijn makkelijker te verwerken, geven informatie betekenis en blijven hangen. Door als persoon of merk jouw verhaal te gaan vertellen, creëer je de kans om jezelf te onderscheiden van anderen in jouw vak.  

Om succesvol aan storytelling te kunnen doen, moet jouw (personal) branding op punt staan. De brand identity of positionering van jouw merk of jou als persoon, duidt aan waar het unieke karakter ligt ten opzichte van dat van de concurrentie. Niet alleen een naam, logo en huisstijl behoren tot een merkidentiteit en -positionering, ook de uitdrukking van de essentiële waarden en het verhaal achter het merk, de brand story, zijn een erg waardevol geheel.

 

De brand story is geen samenvatting van wat het merk doet of waar het voor staat, maar wel een authentiek verhaal waarmee het merk een specifieke doelgroep weet te raken. Een goede brand story neemt je mee in de belevingswereld van een merk of persoon en is de basis van wat jij uitdraagt. 

storytelling & marketing


Marketing is slechts een middel om jouw verhaal bij jouw doelpubliek te krijgen.

inspireer en creëER impact MET JOUW VERHAAL

Ondernemers met specifieke doelen denken vaak aan straffe marketing te moeten doen om deze te realiseren. Het is niet uitzonderlijk dat er hoge budgetten worden geïnvesteerd in advertenties en traditionele reclamecampagnes. Dat kan werken, maar niet op lange termijn.

Je bouwt er geen sterk merk mee op en zal altijd met serieus wat geld over de brug moeten komen om gehoord te worden. 

Focus liever op de basis van succesvolle marketingacties. Wat heb je nodig? Juist, een straffe (personal) branding en sterke content. 

PERSONAL BRANDING​

Niet alleen als merk is het belangrijk om te focussen op een

sterke branding. Ben je expert in jouw vak, wil je authenticiteit claimen en jouw expertenstatus verhogen? Dan is het van cruciaal belang in te zetten op personal branding.

Welke verhalen moet ik dan vertellen?

Moet ik dan verhalen gaan verzinnen? Neen! Eens jouw brand story op punt staat, is het heel maken hierbij aansluiting te zoeken. De voorwaarde is wel dat jouw brand story een echt verhaal is, enkel dan kan je die lijn makkelijk doortrekken in jouw branded content voor sociale media, magazines, reportages, etc. 

Mensen waarderen het als een product of dienst een goed en overtuigend verhaal mee heeft gekregen. Vertel daarom niet alleen wat de feiten zijn, geef deze feiten een goed overtuigend verhaal mee.

ECHTHEID VORMT CONNECTIE

Ongeacht het feit of je een merk hebt of expert bent, mensen willen samenwerken met mensen en niet met 'bedrijven'. Een persoonlijk verhaal is de sleutel tot succes. 

Voor het op punt zetten van jouw (personal) branding kan je bij mij terecht, nadien bekijken we samen via welke kanalen het strategische gezien interessant is om aan storytelling te doen om zo jouw doelen te bereiken.

VRAGEN?

Heb je hier vragen over? Neem dan vrijblijvend contact op. We bekijken samen jouw situatie, bespreken uitgebreid de mogelijkheden en ik geef vrijblijvend advies op maat.